Darbo ginčai su transporto sektoriaus įmonėmis – vieni dažniausių (papildyta)

vdi

VDI informuoja, kad vieni iš dažniausiai nagrinėjamų ginčų darbo ginčų komisijose (DGK) – darbo ginčai su transporto sektoriaus įmonėmis.

„Ginčuose su transporto įmonėmis darbuotojai dažniausiai prašo priteisti nesumokėtą darbo užmokestį ir dienpinigius, taip pat pasitaiko ginčų dėl kasmetinių ir nemokamų atostogų suteikimo“, – informuoja Darbo ginčų komisijų darbo organizavimo skyriaus vedėja Irina Janukevičienė ir pabrėžia, kad neretai ginčą inicijuoja ir darbdavys, o dažniausiai jo keliamas reikalavimas – priteisti iš darbuotojo materialinę žalą, padarytą darbdaviui.

„Dienpinigiai turi būti mokami pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu nustatytus maksimalius dienpinigių dydžius, o mažesnius, tai yra ne mažiau kaip 50 proc., dienpinigių dydžius galima mokėti tik tuo atveju, jeigu mažesni konkretūs dydžiai, diferencijuoti pagal objektyvius kriterijus, nustatyti kolektyvinėje sutartyje, o jei jos nėra, – vietiniame norminiame arba vidaus administravimą reglamentuojančiame teisės akte, – akcentuoja I. Janukevičienė. – Taigi susitarimo dėl dienpinigių mažinimo įforminimas darbo sutartyje ar vienašališkas darbdavio sprendimas mokėti darbuotojui mažesnius dienpinigių dydžius nėra teisėtas.“

Darbo ginčų komisijų darbo organizavimo skyriaus vedėja džiaugiasi, kad didelė dalis ginčų DGK išsprendžiami taikiai – darbo ginčai, kurie išsprendžiami taikos sutarties patvirtinimu, taip pat ieškovui atsisakius visų reikalavimų iki DGK posėdžio ar jo metu, siekia 35 proc. Be to, pažymi, kad, nepavykus ginčo išspręsti taikiai ir bylą toliau nagrinėjant teisme, daugiau nei pusė DGK ir teismų sprendimų sutampa.

Paminėtina Vilniaus apygardos teismo 2023-11-07 nutartis Nr. e2A-2263-1097/2023, kurioje teismas, kaip ir DGK, pripažino darbo santykių buvimo faktą ir priteisė darbuotojui daugiau kaip 4 600 Eur darbo užmokesčio, kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir dienpinigių bei daugiau kaip 7 100 Eur netesybų.

***

Daugiau apie tai – LNK reportaže.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

dyzel

Finansų ministerija nepritaria daliniam kuro akcizų grąžinimui

Finansų ministerija nepritaria siūlymui sukurti ir įgyvendinti dalinio gazolių akcizų grąžinimo sistemą Lietuvoje, nes tai neatitiktų aplinkosauginių tikslų, o kartu sumažintų ir valstybės finansinius išteklius, būtinus šalies saugumui užtikrinti. 

2025-04-04 13
0
kiaule

Centrinėje Europoje gyvulių ligos protrūkis – ribojimai vežėjams

Norime perspėti vežėjus, kad Centrinėje Europoje – gyvulių ligos protrūkis. Dėl to gali būti ribojamas sunkvežimų važiavimas per sieną, taikomos dezinfekcinės priemonės. Problema liečia tokias šalis, kaip Vengrija, Slovakija, Čekija, Austrija. Patariame įvertinti situaciją, vykstant į šias šalis.

2025-04-04 17
0
scania_girteka

Tvaresnė ateitis jau čia: įsigijo pirmąjį Lietuvoje elektrinį sunkvežimį „Scania“

Lietuviai jau pripranta prie asmeninių elektromobilių, tačiau mūsų šalies gatvėse išvysti elektrinį sunkvežimį – vis dar retenybė. Vis dėlto tokia padėtis greitai keisis – savo akis ir ausis prie itin tylaus ir visiškai netaršaus sunkvežimio pratins kauniečiai ir miesto svečiai. Čia veikianti logistikos bendrovė pirmoji Lietuvoje nusipirko elektrinį sunkvežimį „Scania“.

2025-04-04 9
0
pesciuju-pereja-panevezyje

Sukurtas žemėlapis, leidžiantis įvertinti realią Lietuvos kelių ir tiltų būklę

Nuo šiol gyventojai turi galimybę įvertinti Lietuvos kelių ir tiltų būklę – „Via Lietuva“ sukūrė specialų stebėsenos žemėlapį. Šis įrankis leidžia tiek nacionaliniu, tiek savivaldybių lygmeniu efektyviau planuoti investicijas ir įvertinti esamą kelių ir tiltų kokybę visoje šalyje, rašoma „Via Lietuva“ pranešime žiniasklaidai.

2025-04-03 26
0
Flag of each of the 28 EU Member States, alongside the European flag

Verslui – dar viena prievolė dėl poveikio aplinkai: teks spręsti, kuriuo keliu eiti

Europos Komisijos iškeltas tikslas iki 2050 metų pasiekti, kad Senasis žemynas taptų klimato pokyčiams neutraliu kontinentu, įgauna pagreitį. Verslui numatyti papildomi administraciniai reikalavimai – įmonės įpareigotos pateikti ataskaitas apie savo paliekamą CO2 pėdsaką. Kaip šiems pokyčiams ruošiasi transporto sektorius, kuris, kalbant apie ekologiją, dažnu atveju būna po didinamuoju stiklu?

2025-04-01 14
0