Bankrutuojantiems vežėjams skelbiant apie atleidimus, perspėjama – situacija kelia nerimą (papildyta, AUDIO ir VIDEO)

koryto3

Balandį apie bankrotą paskelbė dvi seniai rinkoje veikiančios vežėjų ir logistikos įmonės, bus atleisti beveik šimtas darbuotojų. Statistika rodo, kad pernai vežėjų bankrotų buvo rekordiškai mažai, tačiau situacija šiemet, LRT RADIJO pašnekovų teigimu, kelia nerimą.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Vytautas Milėnas neslepia – situacija sektoriuje tampa vis sudėtingesnė.

„Pernai lėtėjo ekonomika, mažėjo krovinių pervežimo skaičius. Nors pernai Lietuvos transportas šiek tiek plėtėsi, reikėjo patirti daug papildomų išlaidų: gerokai pabrango kelių išlaidos, brango kuras ir darbo jėga, tad susidarė daug problemų“, – LRT RADIJUI komentuoja V. Milėnas.

Paklaustas apie galimus bankrotus, „Linavos“ generalinis sekretorius tvirtina, kad jų gali ir padaugėti.

„Dalis Lietuvos įmonių ir mūsų asociacijos narių dirbo ir rytų kryptimi. Kaip žinote, šia kryptimi darbas darosi vis sudėtingesnis. Mes, žinoma, nekalbame apie tai, kad reikėtų sudaryti sąlygas, galinčias pažeisti kokius nors Lietuvos saugumo ar sankcijų paketo reikalavimus. Bet tai, kas galima, galėtų būti vykdoma“, – svarsto V. Milėnas.

Bendrovės „Creditinfo Lietuva“ verslo strategijos ir plėtros vadovės Jekaterinos Rojakos teigimu, pernai transporto ir logistikos sektoriui teko kiek daugiau nei 60 bankrotų, tačiau per pirmus keturis šių metų mėnesius viršyta 50 bankrotų riba.

„Vadinasi, šioje veikloje spartėja bankrutavusių arba pradėjusių bankroto procesą įmonių skaičius, tai kelia nerimą“, – neslepia J. Rojaka ir priduria, kad su nemokumo problemomis susiduria ne tik mažiausios, bet ir didesnės įmonės.

Finansų ekspertės teigimu, pagal vėlavimą atsiskaityti rizika transporto sektoriuje auga ir yra viena didžiausių Lietuvoje.

„Problemos iš tiesų koncentruojasi ties tam tikromis įmonėmis, vidutinė skola auga, nors Lietuvoje – priešingai, daugelyje veiklų skolos dydis mažėja. Suprantama, yra tam tikri ekonominiai ciklai ir ne visos veiklos tuo pačiu metu patiria problemų ir iššūkių, bet šiuo momentu atrodytų, kad šiais metais didžiulis kliūčių ruožas – transportavimo ir logistikos įmonėms“, – pastebi J. Rojaka.

Tai kelia nerimą.

J. Rojaka

Vežėjus, kaip ir visą verslą, prisivijo per pandemiją atidėti mokesčiai. Anot V. Milėno, tai prisideda prie sunkių sprendimų, kuriuos transporto sektorius turi.

LRT.lt primena, kad vežėjai Lietuvoje sukuria beveik 10 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

Čia – atitinkamos LRT laidos audio įrašas. Papildomai – čia.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Aktualijos

derybos

Europoje protestuoja Lietuvos vežėjų vairuotojai iš Centrinės Azijos

Mes jau ne kartą rašėme apie Lietuvos vežėjų problemas su vairuotojais iš Centrinės Azijos (detaliau – čia, čia ir čia). Dabar pasirodė naujas pranešimas šia tema: Olandijoje grupė vairuotojų iš Centrinės Azijos reikalauja tariamai nesumokėtų pinigų iš „Hegelmann“, „Baltic Transline“ ir „Hoptrans“, ir istorijoje figūruoja tas pats asmuo iš Olandijos profsąjungos.

2025-03-10 152
0
atsisiųsti

SVARBU! Griežtesnė vežėjų kontrolė Prancūzijoje

Prancūzijoje buvo priimtas teisės aktas, perkeliantis į nacionalinę teisę ES Direktyvą 2006/22/EC. Tai reikšmingai paveiks vežėjų darbo taisykles ir kontrolę šioje šalyje. Detaliau apie tai, kaip – čia/čia.

2025-03-07 138
0
bank_control

Transporto ir logistikos sektoriaus tendencijos šiems metams: lengva nebus (PAPILDYTA APIE BANKROTUS)

Lietuvos logistikos ir transporto sektorius 2025-aisiais susidurs su augimo siekiais ir būtinybe prisitaikyti prie sudėtingų rinkos sąlygų. Transporto inovacijų asociacijos (TIA) atliktas tyrimas atskleidžia, jog tvarumo, skaitmenizacijos ir ekonominių veiksnių darna tampa pagrindiniu sektoriaus prioritetu. Vis dėlto įmonės susiduria su esminėmis dilemomis – kaip suderinti investicijas į inovacijas su kasdienių veiklų efektyvumu bei išlaikyti konkurencinį pranašumą sudėtingoje rinkos situacijoje.

2025-03-06 242
0