„MAN“ toliau „sėkmingai“ kariauja su išlaidomis degalams

T_tgx_efficientline_fernverkehr_neu

Praėjusią savaitę Hanoveryje vykusios komercinio transporto parodos metu „MAN“ pristatė keletą naujų transporto priemonių, kurios pasižymi gerokai sumažėjusiu apetitu degalams. Taip pat palygintos pirmos bei antros kartos „EfficientLine“ paketą turinčių sunkvežimių degalų sąnaudos.

Hibridinis tolimųjų reisų sunkvežimis

Nors dauguma gamintojų teigia, kad elektra varomi tolimesnių reisų sunkiasvoriai kol kas nėra panacėja degalų sąnaudoms ir jokios ekonominės naudos iš tokios transporto priemonės nėra, „MAN“ inžinieriai varikliuose įkinkydami elektrą pasuko šiek tiek kitokiu keliu nei dauguma ir, panašu, kad pasiekė labai neblogus rezultatus.

Tolimiesiems pervežimams skirtas „TGX“ sunkvežimis turi įprastą 440 A. j. dyzelinį variklį ir 130 kW galios elektrinį pagalbininką. Pastarasis yra varomas sukaupta įprasta stabdymo energija. Važiuodamas ilgas distancijas, toks sunkvežimis sukaupia nemažai minėtos energijos specialioje baterijoje ir ją naudoja suteikdamos papildomos energijos pagrindiniam varikliui riedant nuokalnėse ar įkalnėse. Papildoma galia leidžia išlaikyti ekonomiškiausią darbo rėžimą arba išvengti pavarų perjungimo į žemesnę.

Skaičiuojama, kad toks „elektrikas“ gali padėti sutaupyti apie 8 proc. degalų. Kadangi tai tik pagalbininkas, tad ir jo „darbo kabinetas“ neypatingas. Sunkvežimis pasidarė 400 kg. sunkesnis, jei lygintume jį su analogišku be elektrinės pavaros.

Dujos išgelbės miestus nuo taršos?

Prognozuojama, kad 2020 m. keliuose bus apie 65 mln. dujomis varomų transporto priemonių. Vokiečiai tikis, kad nemaža dalis jų bus su „MAN“ logotipais. Pristatytas „TGM“ modelis varomis būtent tokiais degalais. 18 t. bendrosios masės sunkvežimis varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis (CNG), kurios talpinamos 8 aliumininiuose balionuose. Bendra dujų masė siekia 140 kg., o tokio kiekio, priklausomai nuo maršruto, užtenka nuvažiuoti nuo 400 iki 700 km.

„TGM“ varomas 6,9 l. darbinio tūrio CNG varikliu, kurio galia siekia 280 A. j. Taip pat sunkvežimyje sumontuota „TipMatic“ 12 laipsnių pavarų dėžė. Išlaidos degalams tokio tipo sunkvežimiuose paprastai sumažėja 20-35 proc. Viskas priklauso nuo maršrutų tipo.

Jaunėlis brolis aplenkė vyresnįjį

Du „MAN TGX 18.480“ vilkikai su puspriekabėmis pajudėjo iš Miunchene įsikūrusios „MAN“ būstinės ir per aštuonias dienas įveikė 5217 km. bei atvyko į Hanoverį. Žygio tikslas – įsitikinti, kad naujieji „EfficientLine“ modeliai yra labiau taupūs nei senieji. Minėti du sunkvežimiai tuo ir skyrėsi vienas nuo kito. Viename jų buvo sumontuotas 2010 m. pristatytas „EfficientLine“ paketas, kitame naujausias analogiškas „degalų sąnaudų“ žudikas.

Pastarajame jau darbavosi GPS navigacijos pagrindu veikianti pastovaus greičio palaikymo sistema „Efficeint Cruise“, „D26“ variklis ir pavarų dėžė „TipMatic 2“.

Abu sunkvežimiai kartu su kroviniu svėrė po 38 230 kg. Juos vairavo „MAN ProfiDrive“ programos instruktoriai.

46 proc. (2399 km.) savo kelionės sunkvežimiai važiavo įkalnėmis. Bendras vertikalus pakilimas iš viso sudarė 31 075 m.  Sunkvežimiai riedėjo Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Belgijos keliais. Per dieną buvo įveikiama nuo 552 iki 749 km.

Jų degalų sąnaudas registravo nepriklausomi „TUV“ specialistai. Jų paskaičiavimais naujasis „EfficientLine“ modelis yra 6,57 proc. taupesnis už ankstesnįjį. Vidutinės degalų sąnaudos minėtoje kelionėje sudarė 30,17l/100 km.

Komentarai
Kol kas komentarų nėra

Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Technikos naujienos

volvo_hydro

Panevėžyje atidarytas naujas „Volvo Lietuva“ sunkvežimių centras

Įgaliotoji „Volvo Trucks“ ir „Renault Trucks“ atstovė „Volvo Lietuva“ balandžio 3 d. Panevėžyje atidarė naują sunkvežimių centrą. Dabar Švedijos kapitalo „Volvo Lietuva“ valdo penkis sunkvežimių centrus didžiuosiuose Lietuvos miestuose, esančius netoli svarbiausių regioninių kelių ir Via Baltica greitkelio.

2025-04-09 11
0
scania_girteka

Tvaresnė ateitis jau čia: įsigijo pirmąjį Lietuvoje elektrinį sunkvežimį „Scania“

Lietuviai jau pripranta prie asmeninių elektromobilių, tačiau mūsų šalies gatvėse išvysti elektrinį sunkvežimį – vis dar retenybė. Vis dėlto tokia padėtis greitai keisis – savo akis ir ausis prie itin tylaus ir visiškai netaršaus sunkvežimio pratins kauniečiai ir miesto svečiai. Čia veikianti logistikos bendrovė pirmoji Lietuvoje nusipirko elektrinį sunkvežimį „Scania“.

2025-04-04 20
0
servisas

Geriausi autoservisai Lietuvoje

Autoservisų platforma „Nevažiuoja“, jau ne pirmi metai iš eilės vykdo „Top Rated“ iniciatyvą, paskelbiant geriausius autoservisus Lietuvoje, kuriuos išrenka tūkstančių vairuotojų atsiliepimų dėka. Šį kartą „Top Rated“ įvertinimas suteiktas beveik 50-čiai autoservisų visoje Lietuvoje.

2025-03-31 74
0