Didžiausias pasaulyje savivartis
Sunkvežimis „BelAZ-75600“ vienas iš įdomiausių specialios paskirties sunkvežimių. Didelis, galingas, greitas ir patikimas. Apžvelkime ką jis gali, kuo pasižymi, kas jame sumontuota ir kitus niuansus.
Į šį savivartį galima pakrauti 320 t. krovinį. Tuščios transporto priemonės masė – 180 t. Sunkvežmio ilgis yra 14,5 m., plotis – 9,25 m., aukštis – 7,22 m.
Savivartyje naudojamas 18 cilindrų variklis, kurio masė 11 t. Šio variklio galia siekia 3 500 A. j. Variklio darbinis tūris – 77,5 l. Hidraulinėje sistemoje panaudota 600 l. tepalų, o jos slėgis yra 165 atmosferos.
Maksimalus „BelAZ-75600“ greitis siekia 64 km/h.
Vairuotojas valdymas šią transporto priemonę naudojasi trimis pedalais: akceleratorius, diskiniai stabdžiai ir elektromagnetinis retarderis. Taip pat vairuotojo patogumui yra sumontuotas oro kondicionierius, salono oro valymo sistema, papildomas šildytuvas, elektra šildomi veidrodėliai, radijo imtuvas ir sistema, kuri perspėja jei sunkvežimis priartėja per aukštos įtampos elektros laidų.
Visą elektroniką šiame monstre prižiūri „Siemens“ technika. Vien „Siemens“ įranga sudaro apie pusę sunkvežimio kainos – 2,6 mln. dolerių.
Kiekvienas ratas sveria apie 8 tonas. Jiems pakeisti reikia specialaus krautuvo.
Tokia transporto priemonė dirba be perstojo 250 val. Vieną sunkvežimį pasikeisdami vairuoja 4 vairuotojai. Po 250 val. atliekama sunkvežimio patikra ir jei viskas gerai, tuomet jis toliau dirba.
Per 12 darbo valandų šis sunkvežimis nuvažiuoja 150 km. ir perveža 5-7 tūkst. t. krovinių. Tam prireikia 2 – 2.5 tūkst. litrų degalų.
Per metus įveikiama apie 100 tūkst. km. Po 600 tūkst. km. tokios transporto priemonės paprastai yra nurašomos.
Jūsų komentaras